Ny vecka!

Jag önskar jag hade lika mycket energi som det låter med den där rubriken. Jag skulle vilja tänka, yes ny vecka, nya tag, mitt nya liv ska börja bla bla bla... som det alltid låter.. Men känslan inför den här veckan är mest en enda stor SUCK!

I helgen som var, var jag i tibro hemma hos Tove och hennes föräldrar. En underbar helg, behövde verkligen åka iväg på lite rehab och slippa karlstad. Vi åt gott och alldeles för mycket, läste, gick promenader, gjorde lite trädgårdsarbete och gjorde en insats för bettan och tvättade henne både in-och utvändigt! Hade inte kunnat blivit en bättre helg, det tackar jag Tove för!

På söndagen när jag kom tillbaks till karlstad kom även verkligheten tillbaks med en riktigt käftsmäll... en tung kväll och idag har det inte heller varit lätt.. jag känner mig så fruktansvärt tråkig och sur, men jag har inte ork och energi till att låtsas vara glad, har fullt sjå med att  hålla ihop mig själv och inte bryta ihop bland allt folk. Jag vet att man inte behöver ursäkta sig för att sörja sin morfar.. men min hjärna vill gärna packa ihop allt jobbigt och lägga det längst in i hjärnan så det glöms bort en stund.. för det är ju så mycket roligare att vara glad... Men av erfarenhet vet jag att det där jobbiga har en tendens att krypa fram när man minst anar det och då blir smällen 100 gånger värre... Så den här gången väljer jag att bryta ihop..

Ibland känns det som att det dåliga aldrig ska ta slut, lagomt tills man återhämtat sig från det ena och tänkt tanken att man mår bra dyker nästa skit upp..

Men jag är inte bara ledsen om dagarna, jag har underbara människor runt mig som lyser upp min vardag=)

Jag har även fått låna Buster, med honom bredvid sig sover man som en prinsessa.

Ja som sagt, nu bryter vi ihop och kommer igen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0