Home Sweet Home

Jag skriver fast jag borde läsa, jag känner mig nöjd när jag lyckats laddat ner föreläsningarna och nöjer mig med det, istället för att faktiskt lyssna på dom! Smart brud! Jag tänker att jag kan lyssna på dom påväg till umeå, då jag också ska läsa ut en bok. Så lång tid tar det faktiskt inte till umeå. Men jag ska ju åka buss idag med, så då betar jag av lite i boken. Jäklar vilken intressant läsning jag bjuder på! :)

Helgen var väldigt bra. Firade mamma i fredags, marcus kom hem i tid från jobbet och vi var hos mamma EXAKT i tid, första pris till oss! Mysig kväll med mamma, syskon och respektive! Mamma blev glad för mobiltelefonen också! Lördagen bjöd inte på jätteaktivitet till en början, jag slöade och vilade. Marcus jobbade, sen när han kom hem blev det två-rätters och sen impulsåkte vi till Järvsö för lite fest. Eller inte för min del, jag körde. Mycket trevligt hos Martin, sen sov vi hos brorsan som är den enda som inte har ett förgiftat hem (Katt). Sen på söndagmorgon, pigga och fräscha, åkte vi på roadtrip till Sveg med ett stopp i Karlstrand. Johan och Linnéa var hemma för björnfest. Vi bjöds på lyxfrukost och björnkött. Mycket trevligt, Marcus och Linnéas pappa hade mycket att prata om (Skogsmaskiner, jakt och djur m.m). Det är alltid lika härligt att vara i Karlstrand :) Sen åkte vi vidare till Sveg, för att hälsa på Hanna, Martin och Hilma. Där välkomnades vi med nybakade bullar och hemmagjord saft! Gott! Gick lägenhetssyn och gosade bebis. Hilma öppnade presenten och blev mycket nöjd över sin traktortröja. Hon är 2 månader men alla vi var övertygande om att hon tyckte om den :) Vi blev bjudna på middag, grillat älgkött. Björn och älg på samma dag, inte illa :) Myste med Hilma och sen begav vi oss hemåt. Marcus körde på bra och vi var hemma på 2 timmar. Rätt nöjda och glada över att vara hemma, ens egen säng är alltid skönast! Sen var det måndag..

Min måndag spenderade jag i Ljusdal med mamma och fammen. Och idag ska jag till järvsö för pysselkväll.

Sen på torsdag bär det iväg till Umeå och Lina!! :) Äntligen ska jag få uppleva studentlivet igen ;)

Nä nu ska jag fixa lite innan jag ska knalla ner till bussen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0