Moves like Jagger

Helgen har varit underbar! I fredags åt vi på texas med M:s familj och efter en sovmorgon på lördagen drog jag och M till sundsvall för lite shopping. Efter ikea och lite andra affärer åkte vi till södra berget och checkade in, vilade lite innan det var dags för tvårätters middag. Sen efter den goda maten blev det en föreställning med Johnny Cash, eller alltså en hyllning till honom eftersom han är död. Jättebra föreställning med grym musik! Det var två rätt trötta stackare som sen stupade i säng. Vi vaknade tidigt och åt jättegod hotellfrukost sen bar det iväg hemåt. M åkte och jobbade och jag åkte ut i skogen med Jonna och plockade lite svamp, mysigt!

Så nu är det alltså en ny vecka och nya möjligheter, eller?!

Jag är inte alls så jättemotiverad till den här kursen nu, uppgiften som gäller just nu är att man ska skriva ett grupparbete, kursen går på distans och vi är 9 st i vår grupp. Om man vill får man skriva själv, tror jag överväger det alternativet.

Jag har lyckats fått till en bra vana. Jag kliver upp, slänger på mig sköna träningskläder, dricker ett glas vatten och går ut och går en promenad på lite över 40 min. Det är ett skönt sätt att vakna på, nånstans efter 15-25 min börjar jag vakna till och blir så pass pigg att jag ringer och säger godmorgon till Lina. Då har vi vårt numera obligatoriska morgonsnack innan det blir dags att äta frulle.

Ikväll blir det träning igen, måste plåstra om min häl där det dykt upp ett gigantiskt skavsår. Tur att man är utrustad med Compeed. Det måste vara nåt ondskefullt över mina hälar, det spelar ingen roll om skorna är nya, gamla eller lagomt slitna, dom där skavsåren på hälarna kommer i vilket fall. Och jag tycker att huden borde bli härdad efter några år, men icke! Aja nu är det ju inte värre än just ett skavsår, men måste ändå få klaga lite då det är drygt att inte kunna ha några skor.

Imorgon blir det Småstadsliv- bland braköl och samurajlådor. Det blir spännande! :)

Nu ska jag nog dammsuga lite


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0