Jag kan ju om jag vill..

.. men ofta vill jag inte.

Det är tentavecka den här veckan, det där med självdiciplin har aldrig, verkligen aldrig varit min grej. Ofta förut när jag hade en alldeles för skev och nedlåtande självbild tror jag att jag inte tog tag i saker lite för att straffa mig själv, jag var ju ändå inte värd att få bra resultat, typ nåt sånt tänk hade jag förut. Det smyger sig på nu ibland också men då får jag intala mig själv att jag har fel och att det bara är att skärpa till sig, det brukar funka. Men nu för tiden så har jag dålig självdiciplin för att jag inte orkar och inte vill, har jag gått och blivit riktigt lat? Ja jag vet inte, men just nu har jag inte lust med nåt. Men när jag ändå till slut sätter mig med den där uppgiften, då tycker jag att det är roligt och tiden bara flyger iväg och sidantalet bara ökar. Så varför håller jag på såhär, alltid sista dagen, så himla typiskt mig. Jag borde ha som nyårslöfte att bli en såndär strukturerad människa med framförhållning. På klassfesten sa Olle att jag alltid hade planer för saker, planer för livet och planer för mig själv, ja planer för allt helt enkelt och jag hade en plan för planen för planen. Jag minns det inte riktigt så, men det är så han minns mig och han har säkert rätt, jag har så dåligt minne. Men jag undrar när jag lämnade det där med planer? Eller det har väl följt med litegrann hela tiden, jag har väl alltid haft en liten miniplan redo, men gör man planer borde man ju vara bra på att planera, det är jag inte. Jag tror jag lämnade det där med planer 2008, det var nog då jag insåg på riktigt att inget blir som man planerat, så då är det väl ingen idé att göra upp planer som bara grusas ändå?! 

Jag tänker försöka börja skriva lite mer vad jag tänker (stackars den som läser ;)). Men det är svårt att sätta ord på tankar tycker jag. Men jag försöker iaf.

Ett litet mattips också, sjukt snabbt och enkelt, bra sånna dagar då man vill ha maten klar på typ 10-15 min. Kyckling, wokgrönsaker, karibisk soppa (kelda) och nudlar. Stek kyckling och grönsaker, koka nudlar, häll i soppan med kyckling och grönsakerna. När nudlarna är klara häller man i dom också, snabbt enkelt och gott :) Inte världsnyttig kanske men skitsamma :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0