Bilbingo is the shit.. eller?

Jag garvar så fort jag tänker på i tisdags, när jag, Cine och Anna skulle på bilbingo. I Delsbo av alla ställen. Jag kom från sundsvall så jag anslöt till gruppen vid thaimat-stället. Beställde mat och den var god. Sen var det dags att leta upp bygdegården och bilbingot. Vi hittade och sen var det dags att köpa lotter. Jag och Cine kan inte det här med bilbingo så bra men Anna, den rutinerade, visade oss hur vi skulle göra. Vi hittade en bra parkering och bingon började. Redan efter 10 sekunder hade Cine missat alla nummer. Men Anna var snäll och hjälpte till så Cine kunde komma ikapp. Jag tror inte att Anna var särskilt imponerad av mig och Cine, blev inte direkt bättre när jag trodde att jag har bingo och tutade, fast jag inte hade det, ännu mer garv. Hur ska jag veta? Jag är inte direkt proffs på bilbingo. Medelåldern var nog 60+, minst.. Kändes som att vi var de svarta fåren. Så fort vi skrattade lite för högt fick vi onda ögat av bilgrannen. Äh, man måste ju piffa upp stämningen med några skämt. Sen så garvade vi mest åt oss själva:) Jag fattar inte hur man orkar sitta i 2 timmar och kryssa i siffror, inte en endaste liten paus. Vi som ville köpa glass. Jag höll iaf på att somna.. Vi tror för övrigt att delsbo if (eller ik) måste ha gått minus i kassan, kan ju omöjligt vara en lönsam aktivitet, särskilt inte när man skippar pausen, det hade dom dragit in pengar på kan jag lova. Vi hade antagligen stått för minst halva inkomsten:) Jag tvivlar på att det blir nån mer bilbingo i sommar, men jag hade iaf sjukt roligt, men det berodde mer på sällskapet än på själva aktiviteten:)

Jag har haft så trevligt den senaste tiden, helgen var ju grym med 30 års kalas och torön sen i söndags blev det järnvägs, i måndags kalas hos Lina och en tripp till sundsvall, uteservering i det underbara vädret och den oförglömliga bilbingon i tisdags ;)

Idag har jag jobbat, går väldigt bra, trivs, är nog det slappaste sommarjobbet :)

Vår trebente Assar kom hem idag, eller mamma fick åka och hämta honom i grannbyn, han har varit borta i nästan en vecka, förstår inte att en katt med tre ben kan förflytta sig så lång. Men nu är han hemma iaf och mamma passar upp på honom som en liten bebis. Skönt iaf att han är hemma så mamma slipper ännu en förlust.

Jag måste verkligen lära mig att gå och lägga mig, har nog snittat 4 timnmars sömn den senaste veckan. Funkar ju inte alls. Jag fungerara inte som människa när jag inte får sova. Ikväll ska jag försöka bevisa för mig själv att jag har självdiciplin, haha.. vilket skämt.

Den 24e blir det karlstad, det ska bli kul, får se om jag får med mig nån mer än syrran..

Nä nu lägger jag ner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0