Dagen före julafton

Har varit hemma sen i fredags, är helt underbart! Så härligt med all snö!

Nu är granen klädd, all julmat inhandlad, klapparna klara och julgodiset är bakat. Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta in julafton..

Jag har nog aldrig känt ett sånt här lugn inför julen förut, alla i familjen känns så mycket mer harmoniska nu än om man jämför med förra året. Iofs är väl det inte så konstigt då det mesta var kaos. Men det känns bra att vi t.o.m. i våran familj kan hitta lite jullugn.

Planerna för morgondagen är väldigt många, det ska hinnas med promenad med Moa, skoteråkning, julfrukost/lunch, hästarna ska få morötter, titta på kalle (och antagligen somna lite på soffan), äta julmaten, paket och tomten såklart och så ska vi väl lägga det årliga pusslet som ingen egentligen har tålamod till. Och däremellan ska man proppa i sig en massa julgodis:) Detta skulle inte vara något problem att hinna med om det inte vore för att i våran familj sover man länge, väldigt länge.. skulle tippa på att vi kanske pallrar oss ut för första aktiviteten kl 10-11.. Vill också kunna vakna kl 7 och vara pigg, ska gå kurs hos Linnéa:) Oj höll på att glömma, måste ju någonstans få tid till att leka med leksaken man får i julstrumpan också:)

Igår hängde jag med Lina i hudik hela dagen, vi och alla andra handlade för fullt:) Varje gång jag är i hudik så känns det så konstigt, jag förstår inte riktigt att jag verkligen har bott och jobbat där, hela mitt liv var ju i hudik förut.. Träffade Anna och Linda, föredetta arbetskompisar, åh vad kul det var! Vilket bra gäng vi en gång var, nu är det inte många gamla rävar kvar på det där bygget:)

Jag har blivit förkyld också, hatar det.. det är så typiskt att man blir det nu när man kommer hem och tar det lugnt.. håller på att kurerar mig för fullt med vitlök. Stinker men förhoppningsvis blir jag frisk, helst till imorgon:)

Nu ska jag försöka ta mig ut i mörkret på en liten prommis!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0