Julgran..

Eftersom Jag och min syster klagade extremt mycket på förra årets julgran så fick vi i år äran att fixa en. Vi var väldigt laddade, ställde klockan på kvart i åtta för att vi skulle hinna hitta den perfekta julgranen. Det var bara det att när vi vaknar då klockan ringer så inser vi att det fortfarande är kolsvart ute, så vi somnar om en stund. När klockan ringer en andra gång är det två mycket trötta och sura systrar som ska ut. Vi tar en såg och börjar gå mot skogen, när vi väl kommit dit så ser vi en massa granar, härligt tänkte vi, men efter en närmare titt så har varje gren typ 3 barr... fula granar överallt..! Vi letar och plumsar i snön ett bra tag. När vi har kommit fram till att det är omöjligt att hitta en fin gran börjar vi koncentrera oss på topparna på dom stora granarna, dom ser ju jätte fina ut! Sagt och gjort, vi hittar en gran som vi tycker ser fin ut, sågar ner den för att sedan såga den i en liten mindre del, tar den fina toppen och börjar släpa den hemåt. Det är ganska svårt att sicksacka i en tät skog bärandes på en gran.  När vi kommer hem ställer vi upp den och beundrar vår fina gran, efter en stund så inser vi att den kanske är lite väl gles och att en gren har gått av..  äh inget som kan gömmas med lite julpynt. Visar mamma den fina granen, hon var inte lika positiv som vi var.. Nån minut efter vi kommit från skogen så kommer min bror hem, gissa vad han har gjort?? Hämtat en gran!! En fin och perfekt gran dessutom.. Det hade tagit honom några minuter att hittat den. Eftersom han tydligen visste att vi skulle komma hem med en ful gran så hämtade han hem en fin. Så våran gran blev förkastad. Jag och Linnea kommer nog inte ansvara för granen i framtiden:)

          

  

Behöver jag säga att jag älskar när det är snö ute:)

Idag har jag pluggat med emma och linnéa, mycket skratt blev det men fick lite gjort iaf! Nu ska vi snart baka julgodis:) Usch, jag kommer äta ihjäl mig under dessa veckor hemma! Hårdträning som gäller i Januari!

Här kommer en bild på min nya frisyr, hatar att knäppa kort, så det blev inte alls bra men detta är för dig Malin:) tråkigt att vi inte kunde ses i fredags!

 



Kommentarer
Malin

Vad fin du blev =) Tänk om man vågade göra något sådant med håret :O Någon dag kanske :) Lite sugen på att skaffa lugg igen jag.

2008-12-23 @ 20:58:49
URL: http://malinuska.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0